Saturday, January 29, 2011

Ampu Sana Wa Ampu Sini...

Salam, selamat bertemu kembali..

Dikisahkan di beberapa laman maya perihal isteri PM kita, Datin Seri Rosmah Mansor. Sejak suaminya DS Najib Razak ditabalkan sebagai TPM pada Januari 2004 sehingga masa ini, pelbagai cerita kurang enak berkumandang di ruang udara Malaysia berkenaan isteri PM ini.


Terbaru, dikhbarkan DS Rosmah Mansor mmpunyai pejabat rasmi di Seri Perdana di bawah satu jabatan iaitu  FLOM (First Lady of Malaysia) Division. Ia boleh diakses melalui laman web rasmi Pejabat Perdana Menteri namun kini ia sudah pun di'delete', mungkin kerana penyebaran luas berita kewujudan jabatan yang tidak sepatutnya wujud itu. 

Jadi, dengan ter'delete'nya maklumat FLOM itu, telahan ramai pihak bahawa DS Rosmah Mansor mmg mmpunyai pejabat rasmi di bangunan yang menempatkan suaminya terbukti BENAR.. Selama pemerintahan UMNO-BN selama 53 tahun, belum ada mana-mana lagi isteri PM yang mempunyai pejabat rasmi di pejabat PM a.k.a mencampuri urusan pentadbiran negara yang sepatutnya hanya diurus oleh suaminya iaitu Perdana Menteri.

Perdana Menteri ke-4, Tun Dr.Mahathir pun tidak pernah rasanya membenarkan isterinya, Tun Dr.Siti Hasmah mencampuri urusan pentadbiran. Setahu yang penulis baca, yang penulis lihat, Dr.Siti tidak pernah pula menjelajah ke luar negara untuk mempromosi Malaysia seperti mana yang DS Rosmah lakukan.

Sebab itu, penulis sedikit janggal dengan kenyataan dibuat Anifah Aman, Menteri Luar yang memuji DS Rosmah cerdik, DS Rosmah pandai mempromosi Malaysia di luar negara. Huhuhu.. Jadi, lepas ni DS Najib tidur sorang-sorang lagi la, sebab lepas ni DS Rosmah mesti akan selalu ke luar negara, sebab beliau pandai dan cerdik dalam bab-bab mempromosi Malaysia di luar negara, sampai penginapan dan perbelanjaannya di Oman di'sponsor' oleh Raja Oman. Memang hebat beliau ye..

Hakikatnya, memang DS Rosmah seorang yang bijak dan pandai sejak zaman persekolahan lagi di mana beliau selalu mendapat tempat teratas di kalangan rakan-rakannya. Maksudnya kehebatan DS Rosmah ini dipupuk sejak zaman skolah lagi. Patut la hebat sampai sekarang. 

Macam Datuk Mat Maslan jugak lah, beliau pernah dinobat sebagai juara pertandingan debat sejak zaman sekolah lagi. Dan kehebatan kebolehdebatan beliau itu sepatutnya dibawa hingga masa kini. Jika zaman sekolah hebat berdebat, masa kini dah jadi Timbalan Menteri, pasti lagi hebat debatnya kan?? Tapi, Datuk Mat Maslan ni anti-klimaks lah, beliau TOLAK jemputan Presiden ANAK, Mazlan Aliman untuk berdebat isu Felda di Tenang. Beliau ajak Mazlan berdialog plak dah.. 


Jadi, kempunanlah rakyat Tenang dan warga Malaysia nak tengok skil-skil Mat Maslan berdebat sewaktu zaman sekolah.. Cakap berdekah-dekah kata juara debat sekolah, tapi bila diajak debat, tak nak pulak dah. 

Mungkin kita kena guna cara Datuk Anifah Aman kot, contohnya :

Datuk Mat Maslan bijak, Datuk Mat Maslan cerdik. Beliaulah tokoh debat sejak zaman sekolah hingga kini, tak lapuk di  hujan, tak lekang dek panas.. Debat Datuk Mat Maslan memang diperlukan kerana hujah-hujah Timbalan Menteri JPM yang kita kagumi ini mampu mematahkan fitnah-fitnah yang dilemparkan oleh Presiden ANAK kepada Felda. Datuk Mat Maslan, londehkan segala pembohongan ANAK itu, kembalikan maruah FELDA di mata-mata peneroka dan generasi kedua Felda.. kami yakin dengan jagoan debat sekolah pun Presiden ANAK akan mati hujah di gelanggang debat.. jangan takut jangan gentar Datuk, SAHUT CABARAN DEBAT..

makluman : Jemputan Debat isu Felda sudah dihantar buat kali kedua kepada Datuk Mat Maslan namun masih tiada respon sehingga kini..


p/s : Berani DEBAT kerana benar, takut DEBAT kerana salah.
.

2 comments:

Anonymous said...

hanya org bodoh saja yg kagum sgt kat org bodoh mcm mazlan aliman ni...!

tuan blog said...

haha.. hanya org yang penakut sahaja yang tak berani tinggalkan namanya setelah meninggalkan komen di blog orang lain..

baling batu sembunyi tangan..

tunjuklah identiti, baru sedap berbahas. ko ni sama gak dgn geng2 hipokrasi yang hanya berani berkokok di rumah sendiri, ajak berdebat, takut... wat malu je, penakut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...