Tuesday, February 15, 2011

Perginya Seorang Sahabat...

Salam, selamat bertemu kembali..

AL-FATIHAH :


Pagi ini kira-kira jam 9.00 pagi, penulis menerima panggilan daripada seorang sahabat membawa perkhabaran yang mengejutkan. Sahabat penulis iaitu Mohd.Azhar Haji Hassan dari Jengka 15 telah kembali ke Rahmatullah pada jam 6.45 pagi tadi.. Allahyarham yang juga dikenali dengan panggilan Ayob @ Abang oleh rakan-rakan beliau menderita penyakit saraf setelah terlibat dengan kemalangan jalan raya di Kepala Batas, Pulau Pinang pada 10 Mei 2010.

Beliau dikejarkan ke Hospital Kepala Batas dan berada di ICU hospital berkenaan selama beberapa bulan. Selepas itu dimasukkan ke Hospital Temerloh, sebelum mendapat kebenaran pihak hospital membawa beliau pulang ke rumahnya di Jengka 15. Dalam keadaan tidak boleh bangun dan mengurus diri sendiri, keluarga beliau begitu tabah menghadapi dugaan Allah ini.

Penulis hanya berkesempatan melawat beliau hanya sekali sepanjang tempoh itu walaupun jarak rumah tidaklah jauh mana pun. Benarlah kata orang, benda yang ada di depan mata, kadang2 sukar sekali kita nak hargai, tapi bila sudah tiada, baru timbul penyesalan dalam hati..

Semoga roh Allahyarham ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. Doa sahabat-sahabat Allahyarham sentiasa mengiringinya, InsyaALLAH.. Takziah buat keluarga Allahyarham..


p/s : Kau sahabatku, kau teman sejati...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...