Saturday, May 16, 2009

Hukuman Dari Allah Kepada Umat Manusia

Salam..

Dua tiga minggu ini, seluruh dunia sedang dihantui dengan penyakit Influenza A (H1N1) a.k.a selesema babi. Khabarnya, hari ini, di tanah air tercinta Malaysia, sudah dua kes virus maut itu dicatatkan.

Di utara tanah air pula, penduduk sekitar Pendang, Sik, Padang Terap dan Kota Setar dihambat kerisauan jangkitan penyakit demam Chikungunya. Kira-kira dua bula lepas, penduduk Jengka di Pahang juga mengalami keadaan serupa.

Di Melaka dan Negeri Sembilan, penduduk di sana berisiko dijangkiti virus Meningitis. Terbaru seorang pelatih Pusat Latihan Polis di Jempol telah meninggal dunia. Program penulis yang sepatutnya bermula esok (17hb hingga 22hb) di pusat latihan berkenaan terpaksa ditangguhkan kerana pelatih lain perlu dikuarantinkan.

Tiga wabak dan penyakit dalam masa yang sama melanda penduduk Malaysia, Chikungunya, Influenza A (H1N1) dan Meningitis dalam keadaan penyakit lain yang masih membarah dalam kehidupan masyarakat seperti AIDS dan sebagainya.

Ditambah pula dengan penyakit sosial seperti keruntuhan akhlak, jenayah di sana-sini, zina berleluasa, kes rogol, khalwat, sumbang mahram, lumba haram, dadah dan sebagainya yang sukar dibanteras hingga kini.

Semua ini merupakan BALA dan HUKUMAN dari Allah kepada kita semua..

Astaghfirullahal Azim...


p/s : Petanda kiamat semakin hampir..

3 comments:

Anonymous said...

kenapa tiada yg komen??-ping laoshi-

Anonymous said...

napa bah kamu gni ni?
facebook rajin kamu komen...
dunia2....
hidup af!!!-jabar-

Anonymous said...

sapa sokong azizi angkat tangan!!!
-amran c pengurus asrama-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...