Thursday, May 7, 2009

Sejarah Nama 'Pak Tam Jengka'..

Salam..

Minggu lalu, penulis ber'chat' dengan blogger Eisyaa^rDeVen . Dia ada bertanya, mengapa penulis menggunakan nama 'Pak Tam Jengka'.. Sebetulnya ramai orang bertanya, mengapa penulis menggunakan nama samaran itu..

Kisahnya bermula sekitar 10 tahun yang lalu, ketika penulis mula-mula memasuki Tingkatan Satu di SMK Jengka Pusat, Pahang.

Orang yang memberi gelaran 'Pak Tam' kepada penulis ialah seorang pelajar senior di asrama. Waktu itu bulan Januari 1999, ertinya sudah lebih 10 tahun penulis dipanggil dengan nama 'Pak Tam'..hehe..sedar tak sedar dah sedekad rupanya..

Sejak 1999, di mana saja penulis akan memperkenalkan diri sebagai 'Pak Tam', termasuklah dalam blog ni.. Niat hanya satu, supaya orang mudah ingat dan mudah kenal.. Lagipun memang penulis suka menambah kenalan dan kawan-kawan..

Alhamdulillah, sehingga kini, penulis dikurniakan sahabat-sahabat dan kawan-kawan yang sangat baik dan memahami.. Semoga blogger dan pembaca sekalian sudi untuk terus berkawan dengan blogger 'Pak Tam Jengka'..heheh..


p/s : Ada jugak seorang wartawan majalah yang gelar penulis sebagai kembar DS Dr.Zambry, tol ke..?? huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...