Thursday, August 6, 2009

Himpunan Mansuhkan ISA




Salam, selamat bertemu kembali..

Sudah seminggu Himpunan Mansuhkan ISA berlalu, baru ini kesempatan untuk penulis mencoretkan sesuatu mengenai peristiwa bersejarah ini.

Penulis sebenarnya tidak dapat turun bersama dengan ribuan rakyat di Kuala Lumpur 1 Ogos lalu. Atas bantahan kedua orang tua yang berkeras tidak membenarkan penulis ke himpunan tersebut memaksa penulis berdemo sendirian di Jengka.. Apapun sempat juga merasai roh 'bantahan ISA' dalam ceramah Kak Laila dan Ust.Suhaimi Saad di Jengka 20 beberapa hari sebelum itu..

Gambar di bawah ini pula menjadi saksi betapa segenap lapisan rakyat membantah akta zalim ISA. Pemuda yang memakai lilit kepala ISA AKTA ZALIM ini ialah Sdr.Rozi Idris, (tiga dari kiri) anggota Unit Amal Kawasan Kuala Krau, yang juga sahabat sekampung penulis.


Kami generasi muda berbangga dengan perjuangan mu wahai sahabat hingga memaksa mu berkampung sementara di Kem FRU Cheras. Semoga semua ini menjadi pengalaman dan peniup semangat kepada kami generasi muda yang sudah tentu akan membawa angin perubahan yang besar pada masa akan datang.. Tahniah Rozi..

ISA AKTA ZALIM

p/s : Dapat tahu rentetan peristiwa tangkapan besar-besaran lebih 500 rakyat secara detail dari sahabat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...