Monday, December 14, 2009

Wahai Isteri Pemimpin, Pakailah Tudung..

Salam, selamat bertemu kembali..

Kelantan Universiti Politik.. Satu usaha yang membanggakan dan patut diberi pujian kepada kerajaan Kelantan yang sering menganjurkan sesi diskusi, debat dan wacana berkenaan politik dan isu semasa. Selepas mempertemukan Dato'Husam Musa dengan Khairy Jamaludin di atas satu pentas, malam kelmarin pula, giliran Exco Kelantan, Dato'Mohd.Amar Nik Abdullah pula berhujah dengan Exco Pemuda UMNO Malaysia, Ust.Afandi Yusof bersama bekas Mufti Perlis, Dr.Maza dan Yang Dipertua YADIM, Datuk Nakhaie Ahmad..

Satu perkara menarik.. Datuk Nakhaie yang juga bekas Naib Presiden Pas dalam wacana berkenaan mengingatkan DS Rosmah Mansor tentang balasan wanita Islam yang tidak bertudung. Kata beliau, isteri DS Mohd.Najib itu berdosa kerana tidak menutup aurat..

Bukan sahaja Rosmah, ramai lagi isteri pimpinan kita yang tidak menutup aurat..


dan ramai lagiiii...

Dari Our Global.Com

KOTA BHARU, 14 Dis: Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Nakhaie Ahmad berkata, isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang tidak menutup aurat sebagai berdosa.

“Perbuatan seperti itu satu dosa,” katanya merujuk kepada soalan seorang peserta pada satu wacana yang dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri di Kelantan Trade Centre. Penganjur bersama program itu Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya, Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan dan Perbadanan Menteri Besar.

Seorang peserta menanyakan apa hukum isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor tidak menutup aurat dijawab bekas Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Nakhaie Ahmad sebagai berdosa. Katanya, di akhirat kelak wanita yang tidak menutup aurat akan ditanyakan di hadapan Allah Taala mengapa tidak mematuhi suruhan agama.


p/s : Isteri YDP Agong pun pakai tudung...malu la sape yang tak pakai tudung tu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...