Tuesday, August 18, 2009

Bergelar Pemegang Sarjana Muda Akhirnya

Salam semua, selamat bertemu kembali..

Alhamdulilah, segala puji dan syukur kepada Allah SWT, Tuhan Pemerintah Sekalian Alam..

Setelah kira-kira 17 tahun mengerah tenaga dan minda, menimba ilmu di pelbagai lapangan pendidikan, bermula pada tahun 1992 di Tabika Kemas Jengka 16, kemudian bersekolah rendah dari 1993 - 1998 di SK Jengka 16, bersekolah menengah dari 1999 - 2005 di SMK Jengka Pusat dan menimba pengetahuan dari 2006 - 2009 di Universiti Malaya, akhirnya pada Khamis lalu, lebih tepat lagi pada tanggal 13 Ogos 2009, penulis berjaya juga memegang Ijazah Sarjana Muda Sastera (Pengajian Perbandaran dan Perancangan).

Satu lagi sejarah keluarga telah tercipta bila mana penulis merupakan yang pertama dari 8 beradik yang berjaya menggenggam Sarjana Muda, sebelumnya abang penulis telahpun berjaya meraih Diploma Perakaunan dari UiTM pada tahun 2002.

Sesungguhnya tanggungjawab semakin berat sedang dipikul di pundak penulis, baik tanggungjawab kepada keluarga mahupun kepada masyarakat sekeliling. Namun, tanggungjawab kepada Allah dan diri sendiri lebih besar dari segala-galanya.. Mudah-mudahan Allah SWT membantu kita meredah ombak kehidupan yang semakin membadai kini.

Di kesempatan ini, penulis ingin mengungkapkan terima kasih tidak terhingga kepada kedua ibu bapa penulis, Ramli b.Din dan Wan Bt.Udoh atas pengorbanan mak dan ayah yang terlalu besar. Sudah berpuluh tahun mak dan ayah berhempas pulas memerah keringat bagi melihat anak yang seorang ini berjaya.. Terima kasih mak.. terima kasih ayah..

Terima kasih juga kepada ratusan warga pendidik, cikgu-cikgu, ustaz-ustaz, ustazah-ustazah dan semua pensyarah yang pernah mencurah ilmu dan pengalaman kalian kepada penulis, sejak dari penulis di tadika hinggalah ke menara gading.. Terima kasih banyak-banyak..

Tidak lupa juga kepada keluarga penulis yang sangat banyak membantu. Sekalung penghargaan ditujukan kepada abang-abang, kakak-kakak dan adik yang banyak membantu.. Terima kasih tak terhingga kepada Kak Jah dan Abang Mat di Gemencheh, Abang Ya dan Kak Mas di Sepang, Kak Sidah dan Abang Adi di Felda Tembangau, Abang Jai dan Kak Na di Jengka 19, Abang Zaidi di Jengka 16 yang rela berkorban apa sahaja seterusnya kepada adik penulis, Shukri dan anak buah, Amiruddin yang selalu menceriakan suasana.. Budi baik dan pengorbanan kalian, hanya Allah sahajalah yang dapat membalasnya.. Al-Fatihah kepada abang sulung penulis, Allahyarham Azizan bin Ramli.. Terima kasih abang, semoga rohmu tenang di sisiNya..

Kepada rakan-rakan penulis, terutamanya di RPPP, di Fakulti Sastera dan Sains Sosial, di Kolej Kediaman Ketiga, rakan-rakan di Universiti Malaya dan rakan-rakan bekas pelajar SMK Jengka Pusat, terima kasih banyak-banyak atas tunjuk ajar dan nasihat kalian.. Kepada mereka-mereka yang tak dapat penulis coretkan di sini, semoga budi baik kalian dibalas dengan kerahmatan dan kurniaan setimpal di sisi Allah SWT..

Terima kasih semua..

p/s : Gambar-gambar konvo menyusul kemudian..

3 comments:

Misz JAnA said...

salam..
hye paktam..
TAHNIAH! :)

Eisyaa said...

Salam paktam..TAHNIAH ye...^-^

rafatun said...

salam...paktam...sombong..ari konvo ari tu along panggil..paktam x dgar..hu..huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...