Sunday, August 1, 2010

Gerunnya : Imej Matahari Dari Jarak 5,000 Kilometer

Salam, selamat bertemu kembali...

Ni baru imej matahari pada jarak 5000km. Neraka???

Na'uzubillah...

Imej matahari yang paling jelas diperolehi oleh Royal Swedish Academy Of Science pada 14 Nov 2002 melalui Swedish Solar Telescope..

Pernahkah kita membayangkan tentang neraka? Tentang kegelapan neraka yang sangat pekat? Rasulullah bersabda : “Api neraka dinyalakan seribu tahun hingga memerah, kemudian dinyalakan lagi seribu tahun hingga memutih dan dinyalakan lagi seribu tahun hingga berwarna hitam. Dan jadilah neraka itu gelap pekat.” Pernahkah pula kita membayangkan tentang minuman ahli neraka? Allah berfirman “..dan dia akan diberi minuman dengan air nanah, diminumkannya air nanah tersebut..” (Ibrahim: 16)

Rasulullah bersabda : “Ketika didekatkan ke mulutnya maka mulutnya terbakar dan kulit kepalanya menggelupas. Dan ketika dia meminumnya, maka terputuslah ususnya sehingga minumannya keluar dari duburnya”. Kenyataannya peringatan tentang neraka yang menyala-nyala adalah supaya hati kita dapat disedarkan kerana tidak ada yang akan masuk ke dalamnya kecuali orang yang paling celaka, yang mendustakan kebenaran dan berpaling dari iman.


p/s : Selamatkanlah kami dari azab api neraka Mu Ya Allah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...