Wednesday, November 11, 2009

Janganlah Gemar Bersikap Baling Batu, Sembunyi Tangan

Salam, selamat bertemu kembali..


Petang tadi, penulis mendapati ada satu komen ditinggalkan oleh Encik Anonymous. Berkenaan posting penulis sebelum ini bertajuk Royalti Kelantan : Diskriminasi Yang Sudah Terang Lagi Bersuluh. Berikut adalah komennya :

Anonymous Anonymous said...

P/s:sebelum baca comment ni, jgn marah2..klu rasa nak marah istifar byk2 dulu. penulis comment nak minta maafla klu ada tulisan yang mengguris hati penulis blog. macam kata2 ni"marah itu api, api itu syaitan."


tak paham dengan orang sekarang. bagi salah. tak bagi salah. nampak saja salahnya. padahal yang selalu membentak tu hidup bekerja untuk kerajaan. makan gaji dr kerajaan.
macamlah kucing yang tersepit. dah dilepaskan. dibela, dijaga, dibagi makan,dibagi minum, lepas tu siap dibagi katil empuk untuk tidur. masih tak puas hati.
teringat kata2 kwn indonesia dan thailand(jiran je)

kwn indonesia(sama bkerja di sektor perindustrian):kamu bersyukur hidup di malaysia.
saya di indonesia klu tak ada duit tak boleh belajar. kamu sih masih ada yg memberi walau perlu dibayar kembali. sekurang2nya ada modal kok untk blajar.

Kawan Thailand: belajar di sini best. aman. tenteram. nak pergi mana2 pun tak susah hati. tak macam tempat saya. takut.

klu macam tu lepaskan jawatan yg diberi kerajaan lps tu prgi kat pemimpin yg disanyangi(cemburu pada msyrakat yg sllu dpt kelebihan mcm peneroka,n org yg keluar je blajar terus dpt kerja). bagi pada orang yg selalu menyokong tapi langsung tak ada peluang bekerja untuk ketua yang digemarinya.

sekali lagi saya mohon maaf ya. sekadar mengusik saja.

November 6, 2009 11:39 AM

Penulis sebenarnya tak berapa gemar pada tukang komen jenis 'anonymous' ni. Tahu kenapa..?? Kerana mereka suka 'baling batu sembunyi tangan'.. Dah berbahas pun tak best, kerana mereka ni jenis yang 'penakut' untuk mendedahkan identiti mereka..

Apapun, terima kasih kepada Encik Anonymous kerana sudi menjengah blog penulis yang tak seberapa ni. Teruskan membaca ye, hehe...




p/s : Marah itu api, api itu syaitan.. Terima kasih anonymous..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...