Thursday, January 21, 2010

Apakah Hukum Menyertai Laman Sosial Facebook??

Salam, selamat bertemu kembali..

23 Julai tahun lalu, penulis menyiarkan sebuah artikel di blog ini bertajuk Facebook Produk Israel??? yang antara lain mengupas mengenai latar belakang pengasasnya, Mark Zuckerberg yang dikatakan menyumbang kepada Zionis Israel melalui keuntungan diraihnya melalui lama sosial itu..


Namun, pemerhatian penulis mendapati kini Facebook sudah menjadi kegilaan jutaan rakyat Malaysia, seperti juga mula2 Friendster diperkenalkan dahulu.. Membaca akhbar beberapa minggu lalu, penulis berjaya menemukan satu laporan menyiarkan jawapan balas Pensyarah UIAM, Ust.Zaharuddin Abdul Rahman mengenai pertanyaan seorang pembaca akhbar berkenaan.. Artikel di blog beliau ini juga merungkai persoalan yang membelenggu penulis dan mereka yang lain, yang masih ragu-ragu dengan status Facebook ini..

Malah, begitu ramai tokoh agama sedunia dan pimpinan negara kini telah menyertai Facebook sebenarnya. Antara lain, Presiden Pas, DS Haji Hadi Awang, PM Malaysia, DS Najib Razak, Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim. Lebih teruja, tokoh ulama muktabar seperti Prof.Dr.Yusuf Qardawi dan Prof.Dr.Wahbah Zuhayly juga kini telah menyertai komuniti Facebook..

Penulis kini kembali aktif dalam Facebook..hehe..
Lawati FB penulis di SINI


p/s : Mudah-mudahan ada hikmah di sebalik semua ini..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...