Friday, July 24, 2009

Respon Dato'Noh Omar Terhadap Komen Saya

Salam, bertemu kembali..


Menjengok blog Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato' Noh Omar, penulis menghantar komen mengenai satu posting beliau bertajuk Larangan Pegawai Pertanian Hadiri Mesyuarat Di Negeri Pembangkang.

Berikut komen penulis dan komen balas Dato'Noh Omar..
Pak Tam Jengka said...

salam dato'

secara dasarnya saya memahami apa yang dato' katakan bahawa kerajaan PR tak memberi kerjasama kepada kementerian dato'. saya juga sedar saya seorang yang masih cetek pengetahuan berbanding dato' yang sudah lama dalam politik dan kerajaan.

namun, sebagai seorang rakyat biasa, izinkan saya meluahkan apa yang ada di hati saya. apabila dato'mengumumkan larangan itu, adakah dato'mengambil kira kepentingan seluruh rakyat jelata. di selangor contohnya, walaupun ia kerajaan PR tetapi masih ramai rakyat Selangor yang menyokong BN..

begitu juga di negeri johor.walaupun ia kerajaan BN, ada juga rakyat Johor yang menyokong parti PR.

Pada pandangan saya, larangan ini menyebabkan rakyat yang menjadi mangsa. sungguhpun perbalahan politik itu tak dapat dielakkan, rakyat sangat berharap agar mereka tidak di'mangsa'kan..

jika larangan ini berkuatkuasa, maka peruntukan di negeri PR akan melalui UPEN masing2, ada kemungkinan langsung tiada peruntukan, rakyat menunggu peruntukan dari pusat pula, pun tidak ada kerana larangan telah dikeluarkan..

jadi siapa jadi mangsa, rakyat...

jika kerajaan pusat bertolak ansur dengan kerajaan PR, beri apa yang patut tanpa kira fahaman politik, saya yakin BN akan kembali dapat kepercayaan rakyat pada PRU akan datang..

Tetapi jika pusat terus menerus meminggirkan rakyat di negeri PR, rakyat akan terus membenci BN..

maaf dato' jika kata2 saya agak kasar dan tak beradap..

hanya luahan dari rakyat biasa..


Noh Omar said...

Terima kasih kepada semua atas komen-komen yang diberikan.

kepada Pak tam Jengka :
Larangan ini tidak akan mengenepikan hak rakyat yang perlu kita bela.Kerajaan BN sentiasa prihatin dan akan terus membela rakyat.Yang pentingnya rakyat perlulah berterima kasih kepada BN.Janganlah tangan yang menghulur dikerat pula..

Terima kasih dan tahniah Dato'..

Walau apapun, saya hormat Dato' kerana sudi melayani komen dalam blog dari seorang rakyat biasa..bukan macam sesetengah ahli politik yang langsung tak 'update' blog, macam2 'haiwan' dah ber'sarang' kat situ..hehe


p/s : Ahli politik yang sudi layan rakyat biasa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...