Wednesday, October 14, 2009

ADUN Bagan Pinang : Tahniah Kepada Tan Sri Mohd.Isa Samad

Salam, selamat bertemu kembali..

Malam Ahad lalu, berakhirlah segala penantian seluruh dunia, yang mengamati perjalanan pilihanraya kecil penuh kontroversi dan segala macam kejutan.. Calon UMNO-BN yang juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun, Tan Sri Mohd.Isa Samad diangkat oleh 8,013 orang pengundi sebagai wakil rakyat Bagan Pinang. Tahniah diucapkan kepada beliau yang melakukan ‘political comeback’ untuk kembali berada dalam pentadbiran kerajaan Negeri Sembilan selepas kali terakhir pada tahun 2003.

Tahniah juga kepada beliau kerana berjaya ‘menarik kembali’ sokongan pengundi Melayu, Cina dan India apabila menang dengan majoriti lebih besar berbanding majoriti dalam PRU terdahulu. Tan Sri Isa Samad berjaya memenangi kesemua lapan peti undi (UPU) termasuk merampas tiga UPU yang pernah dimenangi Pas dalam PRU terdahulu. Tan Sri Isa juga berjaya mengurangkan undi pos yang diperoleh Pas kali ini apabila calonnya, Haji Zulkefly Mohamad Omar sekadar meraih 800 undi lebih berbanding 1,000 undi lebih dalam PRU terdahulu.

Tahniah juga kepada semua jentera kerajaan termasuk jabatan-jabatan seperti jabatan kesihatan, jabatan kerja raya yang menurap jalan pagi petang, pihak polis, termasuk kementerian-kementerian terlibat yang begitu gigih menyalurkan bantuan kepada pengundi menjelang pilihanraya. Mereka menunjukkan gerak kerja yang begitu ‘outstanding’ dalam membantu Tan Sri Isa Samad. Sewajarnya gerak kerja ini diteruskan lagi pada masa-masa di luar pilihanraya.

Tahniah juga diucapkan kepada pihak media kerajaan yang melaporkan isu-isu dan laporan berita yang ‘sangat adil’ dalam fasa pilihanraya kali ini. Hampir setiap waktu berita, kita akan melihat ‘keburukan’ parti pembangkang dan media kerajaan juga gemar meminta maklum balas daripada pemimpin kerajaan tentang pelbagai isu tanpa memberi peluang kepada pemimpin Pas untuk menjawab semula. Hal ini sangat memberi’ bonus’ kepada kemenangan Tan Sri Isa Samad. Perkara ini harus dipertahankan dengan kuat kerana media sangat berperanan menyampaikan segala berita dan ‘kebaikan’ serta ‘jasa’ pimpinan kerajaan. Dengan ini, rakyat yang ‘lemah’ akan mudah termakan dengan berita-berita yang belum diketahui kebenarannya..

Tahniah juga kepada 8,013 orang pengundi Bagan Pinang yang telah memilih untuk menerima Tan Sri Mohd.Isa Samad yang telah tercalar rekod perkhidmatannya atas kesalahan politik wang dan beliau didapati salah oleh lembaga disiplin partinya sendiri. Itu hak mereka. Hak pengundi Bagan Pinang. Bukan hak kita. Mereka memilih untuk menerima Isa dan menolak calon Pas. Tahniah juga kepada lebih 2,500 pengundi Bagan Pinang yang memilih untuk tidak mengundi Isa apabila mereka kekal mengundi Pas kali ini. Tahniah juga kepada lebih 1,500 pengundi yang ‘beralih arah’ kembali mengundi Isa dalam PRK kali ini selepas memberi undi mereka kepada calon bukan BN pada 8 Mac tahun lalu.

p/s : Tahniah jentera kerajaan, tahniah media perdana, tahniah pengundi, tahniah ISA..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...