Tuesday, February 16, 2010

Cara Pupuk Perpaduan : UMNO Sudah Hilang Arah

Salam, selamat bertemu kembali..
Dari Utusan Online

Fiesta Tarian, Fesyen Kebaya Puteri UMNO bakal jadi acara tahunan

Ketua Puteri Umno Malaysia, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin yang juga Timbalan Menteri Kesihatan berkata pesta budaya seumpama itu penting bagi merintis jalan ke arah memperkukuhkan semangat perpaduan di negara ini.

Hanya setakat itulah, kemampuan parti pemerintah ini mengemukakan cadangan untuk memperkukuh perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia. Jarang benar kita dengar UMNO berusaha menganjurkan majlis-majlis ilmiah secara besar-besaran, bagi membolehkan rakyat negara ini memperoleh ilmu baru, menilai keupayaan partinya mentadbir negara, dialog dengan rakyat dan pelbagai program lain..

Di mana-mana peringkat pun, boleh dikatakan UMNO tidak boleh lari daripada mengajak rakyat BERHIBUR, BERHIBUR dan BERHIBUR... Program wajib antaranya pertandingan karaoke, persembahan artis jemputan dan sebagainya.. Di peringkat kebangsaan pun, artis diagungkan.. Tak cukup artis dalam negara, artis luar negara pun dipanggil..

Teringat penulis sekitar tahun 2004, bilamana Dato'Haji Tuan Ibrahim tewas dalam PRU tahun berkenaan di DUN Jengka. Beberapa lama selepas itu, Bandar Jengka didatangi artis saban malam, UMNO memberi kebenaran 'Fun Fair' diadakan di Jengka. Kumpulan Kristal, May, artis dangdut dan segala macam artis dari jalur muzik berbeza, datang menghiburkan masyarakat Jengka.. Bantahan dari masyarakat setempat dan Pas selaku parti pembangkang ditolak ke tepi.
.
Rakyat Jengka di konsert Search (gambar hiasan)

Program-program hiburan yang melampau dan melalaikan menggalakkan perlakuan maksiat. Anak gadis keluar bersama teman-teman dengan alasan ingin melihat artis berkonsert. Ibu bapa memberi kebenaran bilamana melihat anak daranya keluar dengan teman-teman sejantina dengannya. Sampai di pekan, anak daranya bertemu dengan teman lelaki, lalu melencong ber'konsert' di tempat lain..

Di Jengka, kawasan panas termasuklah di belakang Balora Mastika, lorong-lorong sunyi di jalan antara JPJ Jengka dengan pasar borong, hospital lama atas bukit, kompleks sukan Jengka juga di kawasan parkir di Sudut Selera berdekatan Kem Tengku Mahkota.. Kawasan ini seringkali menjadi lokasi serbuan pihak berkuasa dan Unit Amal Pas Pahang dalam usaha mengekang perlakuan maksiat.

Namun, ke'sungguh'an pihak UMNO dan kerajaan yang masih lagi menggalakkan, menganjurkan, membiarkan, memejamkan mata dan tidak mempedulikan program-program hiburan MELAMPAU, menyebabkan semua usaha pencegahan seperti mencurah air ke daun keladi..


p/s : Jangan sampai rakyat jadi mangsa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...