Saturday, October 11, 2008

BAGAIMANA INI BOLEH BERLAKU..??


Imej di atas ialah petikan dari laman web Malaysiakini.com yang melaporkan kekesalan Mufti Perlis terhadap tindakan sebuah sekolah menengah di Kangar yang mengarahkan lapan pelajar Islam mengiringi perarakan berhala Buddha di Kangar Selasa lalu.

Insiden ini sepatutnya menjadi berita utama tetapi oleh kerana ia melibatkan kepentingan Islam, maka ia hanya didiamkan oleh pihak berwajib. Nah, sekaranglah masanya pihak pemerintah menunjukkan kesungguhannya dalam membela Islam. Bagaimana Jabatan Pelajaran boleh membenarkan perkara ini berlaku..?? Bagaimana dengan ibu bapa lapan pelajar Islam terbabit..?? Tiadakah bantahan dari mereka..?? Pemimpin setempat di mana..?? ADUN dan Ahli Parlimen di mana..?? Insiden ini berlaku 3 hari lepas, dan semalam baru dilaporkan bantahan terhadap Jabatan Pelajaran Perlis oleh Jabatan Mufti Perlis.

Ahli Parlimen Kangar, Radzi Sheikh Ahmad

Mungkin ada perkembangan terbaru selepas ini, tapi penulis tak yakin adakah ia akan diambil perhatian oleh masyarakat kita, kerana sekarang ini sebahagian pemimpin politik yang sepatutnya beertugas membela rakyat sedang menghitung hayat politik masing-masing dengan pemilihan parti di seluruh negara. Apa punya turrr...

Semoga Islam kembali terbela, TAKBIR....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...