Sunday, October 12, 2008

DATUK SHAH RUKH KHAN....ALAHAI...


Berbagai reaksi dapat dilihat dalam laman blog dan media alternatif di internet ekoran tindakan kerajaan negeri Melaka yang akan menganugerahkan gelaran 'Datuk' kepada aktor popular Bollywood, Shah Rukh Khan.

Pada penulis, keputusan kerajaan Melaka yang diterajui Ketua Menterinya, Datuk Seri Mohd.Ali Rustam sebagai tindakan yang langsung tidak relevan dan tidak peka kepada sensitiviti masyarakat Islam.


Umum mengetahui bahawa aktor ini adalah seorang yang beragama Islam. Ibu bapanya juga penganut Islam. Shah Rukh Khan telah berkahwin dengan seorang gadis yang beragama Hindu dan upacara perkahwinannya dijalankan mengikut tradisi agama Hindu...!! Dua anak hasil perkahwinan mereka juga diajar mengamalkan kedua-dua agama...!!! Shah Rukh Khan juga berkata mereka sekeluarga tidak ada masalah menerima isterinya yang seorang beragama Hindu malah Al-Quran juga diletakkan bersebelahan dengan tuhan Hindu.. !! (rujuk wikipedia.org)

Astaghhfirullah.. Mengapa sampai tergamak sekali hamba Allah ini melakukan semua ini..
Tidakkah kerajaan negeri Melaka sedar akan perkara ini.. Mengapa perlu diagungkan dan dihormati manusia bernama Shah Rukh Khan yang terang-terang menentang dan mempermainkan Islam dan Allah s.w.t....

Penulis membantah sekeras-kerasnya tindakan kerajaan negeri Melaka menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh Khan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...