Saturday, March 28, 2009

Belajar hingga luar negara, tapi masih berfikiran cetek..

Assalamualaikum w.b.t..

Dari Malaysiakini.Com

Seorang perwakilan kelab Umno luar negara petang ini menggesa persatuan mahasiswa Malaysia di Mesir diharamkan dengan dakwaan ia menyebarkan ideologi pembangkang. Wan Md Hazlin Agyl Wan Hassan juga menggesa biasiswa pemimpin Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) ditarik balik.

"PMRAM perlu diharamkan, biasiswa pelajar yang menyertai PMRAM perlu ditarik balik," katanya. "Apabila pelajar kita tiba sahaja (di Mesir), PMRAM lebih dahulu menyambut mereka di lapangan terbang. "Mereka ini, pegawai- pegawai kita pun takut. "Malah, kami sendiri tidak mendapat tempat apabila asrama dikuasai pembangkang," katanya, yang sedang menuntut sebuah universiti di Southampton, Britain.

Terasa malu melihat kelakuan anak Melayu ini.. Belajar sehingga ke luar negara tetapi masih berfikiran dangkal dan cetek.. Mengapa cepat melatah sehingga beliau begitu bersungguh-sungguh mahu PMRAM diharamkan... Tahukah beliau apakah PMRAM itu..

Jika benar PMRAM menyebarkan ideologi pembangkang, apa bezanya dengan Kelab UMNO Luar Negara itu, juga menyebarkan ideologi berteraskan kepartian, malah jelas-jelas lagi menggunakan lambang UMNO pada logo dan nama kelabnya sendiri..

Jika Wan Hazlin mahu PMRAM diharamkan, tindakan yang sama harus diambil kepada seluruh Kelab UMNO Luar Negara yang ada ketika ini..

Jika inilah wajah pemimpin muda yang UMNO hendak wariskan kepada bumi tercinta ini, aku tidak rela menerimanya..aku tak rela...

p/s : Mengata dulang paku yang serpih, mengata PMRAM, sebenarnya Kelab UMNO Luar Negara yang lebih-lebih..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...