Tuesday, March 31, 2009

Azizul "The Pocket Rocket Man"...

Assalamualaikum w.b.t..


Selepas nama Malaysia diharumkan melalui Datuk Nicol Ann David dalam sukan skuasy, Shalin Zulkifli dalam sukan bowling, Datuk Lee Chong Wei dalam sukan badminton, kini dalam usianya baru 21 tahun, Mohd.Azizul Hasni Awang pula menggegarkan dunia, memberi isyarat bahawa Malaysia bakal melahirkan jaguh pecut trek basikal dunia..

Legenda basikal trek Perancis, Arnaud Tournant sendiri misalnya mengagumi skil yang dimiliki Azizulhasni sehingga menyifatkan sebagai pelumba paling berbakat ketika ini.

"Dia cukup pantas, taktikal dan juga cukup berbakat walaupun bertubuh kecil. Dan kerana badannya yang kecil itulah, dia mampu melakukan sesuatu yang luar biasa yang kita tidak terfikir," kata bekas pelumba yang masih memegang rekod dunia 1 kilometer ujian masa itu kepada AFP.

Kehebatan Azizul cukup diiktiraf sehingga mereka menggelar Azizul sebagai "The Pocket Rocket Man", satu gelaran yang membawa makna yang cukup besar kepada anak Melayu dari Malaysia ini. Semangat Azizul membara bersama keazamannya untuk membela nasib keluarga..

Sekalung tahniah kepada Azizul dan selamat maju jaya, semoga terus berjaya mencipta kejayaan dan mengharumkan nama Malaysia..doa rakyat Malaysia sentiasa bersama anda..

p/s : Majulah sukan untuk negara..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...