Tuesday, March 17, 2009

Satu ketika dahulu...


Pada dekad 90-an, gandingan Anwar Ibrahim dan Mahathir Mohamad dilihat sebagai dua tokoh besar dari Asia yang mampu mencerna dan memaju pembangunan ekonomi Malaysia dengan begitu berkesan. Kedua-dua mempunyai episod hidup dan perjuangan yang gilang-gemilang malah nama dan ketokohan mereka tersohor ke merata dunia..

Dekad ini, Anwar Ibrahim kembali berpencak di halaman politik setelah muncul kembali dalam 'political comeback' yang hebat. Setelah dihumban di sebalik tirai besi, selama 6 tahun bergelar banduan penjara, kini membawa harapan besar hampir separuh rakyat Malaysia, merintis jalan ke arah Malaysia baru..

Mahathir Mohamad pula selepas 22 tahun menghuni Seri Perdana, masih dengan sifat semulajadinya yang tegas pendirian dan suka merendah diri. Namun pandangannya masih kritikal dan diperlukan banyak pihak terutamanya dalam isu-isu besar negara..

Selamat maju jaya kepada dua tokoh besar Malaysia ini..

Cuma penulis menunggu masa bila agaknya Anwar Ibrahim dan Mahathir Mohamad dapat makan tengahari bersama-sama dalam satu dulang..pasti jadi tajuk besar di akhbar utama..hehe..


p/s : Mungkin Tok Guru Nik Aziz boleh jadi orang tengah kot..??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...