Thursday, March 19, 2009

Najib perlu bersihkan imej sebelum jadi PM..

Assalamualaikum w.b.t..

Merujuk kepada kenyataan Datuk Zaid Ibrahim dalam laporan Malaysiakini pada semalam yang menggesa Yang Dipertuan Agong agar jangan memperkenankan pelantikan Dato'Sri Mohd.Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri akan datang.
Baca teks penuh ucapan Dato'Zaid di SINI

Penulis sebagai seorang warganegara Malaysia berasa begitu khuatir dengan situasi ketika ini di mana belum pernah dalam sejarah Malaysia, tanah air tercinta kita ini menghadapi pemilihan @ perlantikan PM yang begitu genting sekali. Atas dasar persetujuan dua pemimpin, jawatan Perdana Menteri yang sangat besar tanggungjawabnya itu akan bertukar tangan pada hujung bulan ini..

Namun imej calonnya, Dato'Sri Mohd.Najib Tun Abdul Razak telah tercemar bukan sahaja pada pandangan mata rakyat negara ini, malah sehingga ke merata dunia. Sebagai rakyat negara ini yang mempunyai hak kebebasan suara, penulis menyeru kepada Dato'Sri agar terlebih dahulu membersihkan imejnya yang tercemar teruk sebelum layak menduduki kerusi Perdana Menteri.

Penulis ingin bertanya kepada semua, jika sebuah akhbar di Perancis, Liberation berani menyiarkan kononnya bakal PM Malaysia terlibat dalam kes pembunuhan, apakah perasaan kalian semua?? Tidakkah implikasi yang besar akan timbul dari masyarakat antarabangsa..?? Bagaimana kerajaan Malaysia nanti mahu menghadapinya..?? Sudah tentu Malaysia yang terkenal dengan imej bersih selama ini akan dipandang serong oleh dunia..

Kerana itu, Dato'Sri Mohd.Najib Tun Razak harus mengadakan penjelasan secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia bagi membetulkan keadaan yang penulis lihat semakin hari semakin parah. Sepertimana kata Dato'Zaid Ibrahim apabila ditanya sebab beliau menggesa Agong tidak perkenan Najib sebagai PM, ini jawapan beliau,.".Saya keberatan untuk menyatakannya tetapi untuk sebab-sebab yang telah saya katakan, saya terpaksa menyebut bahawa Najib pasti akan memecahbelahkan kita dan dalam berbuat demikian, akan menolak kita semakin hampir ke tepian..."

Memang benar masa depan negara ini harus dicorak oleh generasi akan datang, namun generasi pemimpin pada hari ini juga harus sedar bahawa kekuasaan yang mereka ada harus juga disertai dengan sahsiah dan keperibadian yang mulia, bersih dan terpuji akhlaknya..


p/s : Sokong Pak Lah pegang jawatan PM hingga PRU 13..HidupLAH..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...