Saturday, April 3, 2010

PRK P 94 : UMNO-BN Mula Me'rasuah' Rakyat Hulu Selangor

Salam, selamat bertemu kembali..


Dalam masa 2 hari ini, PM, DS Najib Tun Razak dan TPM, TS Muhyiddin Yassin termasuk pimpinan UMNO-BN yang lain telah mula menguliti rakyat Hulu Selangor dengan pelbagai 'gula-gula' projek sebagai 'rasuah' kepada mereka (pengundi) agar mereka memilih dan mengundi calon BN.

Sabtu, 3 April 2010

- PM, DS Mohd.Najib Razak melancarkan Yayasan Kelana Ehsan (YKE) di Felda Sungai Tengi, Kuala Kubu Bharu sebagai bukti Kerajaan Pusat tidak lupa menjaga kebajikan dan kesejahteraan penduduk di Selangor khususnya masyarakat Felda dengan menyalurkan pelbagai bantuan dan peruntukan.

- PM, DS Mohd.Najib Razak mengumumkan pelaksanaan Projek Perumahan Warga Felda di Gugusan Sg.Dusun

- PM, DS Mohd.Najib Razak menyempurnakan majlis pecah tanah perumahan generasi kedua Felda di Felda Soeharto, berkeluasan 14 hektar, melibatkan pembinaan 250 unit rumah dan menelan belanja RM 32 juta.

Jumaat, 2 April 2010

- TPM, TS Muhyiddin Yassin mengumumkan pembinaan sebuah sekolah menengah dan 3 buah sekolah rendah akan dibina dalam parlimen Hulu Selangor.

- TPM, TS Muhyiddin Yassin mengumumkan peruntukan RM 2 juta untuk mengatasi masalah banjir di Kampung Sentosa, Batang Kali.

- TPM, TS Muhyiddin Yassin meluluskan permohonan Masjid Al-Sajdin di Kampung Sentosa untuk mendapatkan van jenazah dan tempat wuduk perempuan yang menelan belanja RM 100 000.

Ini semua tidak lebih dari satu jenis lagi, satu kaedah lagi bagaimana rasuah dilakukan terang-terang di hadapan mata rakyat, dengan kenyataan pemimpin UMNO-BN sendiri yang meminta rakyat Hulu Selangor memberi undi kepada mereka selepas mengumumkan projek-projek dan memberi peruntukan kepada rakyat.. Adakah SPRM akan bertindak??? Jauh panggang dari api..!!

Di sebalik semua itu juga, ketika PM berucap di satu majlis di Felda Sungai Tengi, Kuala Kubu Bharu, beliau seolah-olah merayu kepada pengundi Hulu Selangor agar memberi mandat kepada BN dalam pilihanraya kecil kali ini. Kata beliau,

"..Untuk Felda macam-macam dah bagi, akan datang banyak lagi, tapi tolonglah sikit, 25 haribulan ini (hari pengundian) tolong, yayasan kita ada, kita bagi bantuan kalau bagi kepercayaan kepada BN kita semua akan menjurus kepada masa depan yang jauh lebih baik lagi..."

PM Najib jelas tidak ikhlas apabila mengeluarkan kenyataan, "..kita bagi bantuan kalau bagi kepercayaan kepada BN..". Sedangkan ahli dan penyokong PR juga rakyat Malaysia. Beliau sendiri mengingkari konsep yang dipelopori sendiri yang ingin mendahulukan rakyat..

Tapi ada baiknya juga, rakyat Hulu Selangor akan 'ditatang bagai minyak yang penuh' sepanjang bulan ini hinggalah pada 25 April nanti.. Inilah peluang untuk minta "bulan dan bintang" daripada kerajaan Pusat...



p/s : UMNO-BN akan semakin ditolak pada masa kini dan masa2 akan datang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...