Sunday, November 9, 2008

HIDUP MULIA ATAU MATI SEBAGAI SYUHADA..

Assalamualaikum w.b.t..

Terlebih dahulu marilah kita bersama-sama membacakan Surah Al-Fatihah kepada ketiga-tiga saudara seagama kita ini, Allahyarham Imam Samudra, Allahyarham Amrozi dan Allahyarham Ali Ghufron @ Mukhlas... AL-FATIHAH..

Setelah 6 tahun lalu sejak peristiwa pengeboman di Bali, akhirnya pada awal pagi tadi jam 12.15 pagi, ketiga-tiga pejuang ini telah menjalani hukuman bunuh dengan cara ditembak di bahagian jantung di Lembah Nirbaya, Nusakambangan, Jawa Timur.

Laungan takbir bersahut-sahutan di hadapan Pesantren Al-Islam, tempat berhimpunnya pelajar-pelajar dan pendukung Islam yang menyokong mereka bertiga. Abang kandung Amrozi dan Ali Ghufron, Ustaz Chozin ketika mengumumkan hukuman selesai dijalankan, sempat berucap, " Semoga arwah saat ini sudah terbang dengan burung-burung hijau"..

Penulis sangat mengagumi kecekalan, ketabahan dan istiqomahnya ketiga-tiga arwah yang berpegang dengan jalan perjuangan yang dipilih mereka. Sehingga saat-saat akhir, Imam Samudra mengungkapkan bahawa Allah s.w.t telah mencabut keraguan dari hati-hati mereka dan mereka bersedia untuk mati syahid pada bila-bila masa.

Apapun pandangan dan tafsiran dari luar, ketiga-tiganya telah menunjukkan kesanggupan dan pengorbanan mereka dalam menegakkan agama ALLAH. Beroleh syahid atau tidak itu bukanlah persoalan kita, Allah yang akan menentukannya kelak.... Mereka sanggup dihukum bunuh demi Allah, bagaimana pula dengan kita...

Secebis kata Imam Samudra :

“ Tangismu wahai bayi-bayi tanpa kepala...dibentur di tembok-tembok Palestin...jeritmu wahai bayi-bayi Afghanistan...yang memanggil-manggilku tanpa lengan...dieksekusi bom-bom jahannam...milik syaitan Amerika dan sekutu....saat ayah bundamu menjalani Ramadhan...

Ini aku, saudaramu...ini aku, datang dengan sedikit bombing...kan kubalaskan sakit hatimu...kan kubalaskan darah-darahmu...darah dengan darah...nyawa dengan nyawa...QISOS !!!


Seorang bayi perempuan Palestin berusia 20 hari dibunuh oleh
Israel Laknatullah ketika masih berada dalam genggaman ibunya..

Semoga Roh Mereka Ditempatkan Bersama Golongan Orang-orang Beriman..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...