Monday, November 3, 2008

SEKETIKA DI KAMPUNG HALAMAN..

Assalamulaikum w.b.t...


Penulis berkesempatan pulang ke kampung halaman di Jengka 16 pada pagi Sabtu lepas. Kesempatan selama 2 hari diluangkan sebaik-baiknya bagi melepaskan rindu pada kedua ayah bonda dan seorang anak sedare kesayangan. Tidak dilupakan kepada kucingku, Encik Cemong, hehe.. Rindu sangat lama tak balik.. (ceh, baru 3 minggu je)


Ini simpang masuk ke Jengka 16

Inilah kampungku..



Pintu gerbang Jengka 16




Inilah 'teratak' penulis yang tak seberapa



Yang ni adik bongsu penulis, Ahmad Shukri atau nama glamernye di rumah yang dipanggil 'Pak Su'. Tetapi kawan-kawan sekolahnya panggil die dengan panggilan yang lebih jiwang iaitu "Shuk".. hehe



Ini plak anak sedare penulis, Mohd.Amirudin b.Azizan. Baru tamat UPSR tahun ni..

Sekali penulis pandang gambar ni, rasa nak tergelak.. tapi dua kali pandang, sedih dan sayu pulak rasa hati ni.. Buat pengetahuan kawan2, ibu Amir ni (kak ipar penulis) telah bercerai ketika Amir ni berumur 5 tahun. Tinggallah Amir ni dengan ayahnya (abang sulung penulis). Namun sudah takdir Allah, pada hari raya Aidilfitri ketiga tahun lepas, ayahnya pula meninggal dunia. Kini, Amir hanya menumpang kasih dengan datuk dan neneknya (ibu bapa penulis). Ayah penulislah yang akan menghantar dan menjemput Amir ke sekolah setiap hari.


Seminggu sebelum UPSR, penulis pulang ke kampung dan memberi kata-kata peransang kepadanya agar mengejar cita-cita arwah ayahnya yang mahukan Amir mendapat 5 A dalam UPSR. InsyaALLAH, tanggal 15 November ini, keputusan UPSR akan diumumkan.. Penulis sangat2 berharap Amir akan dapat 5 A, seperti mana juga harapan arwah ayahnya ketika masih hidup.. Nantikan posting penulis dalam blog ini pada 15 November, melaporkan Keputusan UPSR anak sedaraku, Amir. huhu, sedih la plak..

(tengok gmbar - apa yg direnungkan si Amir tu ye..renungannya membawa seribu satu makna)

Pagi tadi, penulis bergerak pulang ke Kuala Lumpur menaiki bas Metrobas Ekspress (perjalanan terus Jengka-KL) jam 7.00 pagi.. Sempat memohon restu ayah bonda memandangkan Khamis ini bermulalah fasa peperiksaan akhir semester bagi penulis. Kepada kedua ayah bonda, anakmu memohon ribuan kemaafan dan memohon restu agar dihalalkan segala makan minum, doakanlah kejayaan anakmu ini.. Kepada semua, doakanlah kejayaan kami, pelajar2 RPPP, Universiti Malaya dalam peperiksaan kali ini.. InsyaAllah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...