Sunday, February 22, 2009

Bicara Larut Malam..

Assalamualaikum w.b.t..

Pertamanya penulis mohon maaf kepada semua pengunjung kerana sudah hampir seminggu tiada apa-apa ulasan penulis curahkan di blog ini.. Semua ini lantaran kesibukan yang ditempuhi sepanjang minggu ini..


Kawan-kawan mula bertanya perkembangan politik Perak, perihal MB kudeta Zambry dan Exconya digantung hadir sidang DUN, kes mahkamah yang difail MB Ir.Nizar, kes YB Elizabeth Wong, isu PRK di 3 Bukit (Bukit Lanjan, Bukit Gantang, Bukit Selambau), isu lembu korban MB Selangor, isu kes mahkamah Altantuya dan bermacam isu lagi, semuanya berkisar pasal politik. (tak habis-habis politik...)


Isu yang lebih besar lagi isu Palestin yang sudah menjadi isu seluruh umat Islam sedunia, kini laporan media semakin kurang mengenai Palestin. Isu boikot barangan Amerika dan Israel, sehingga KFC Malaysia minta rakyat negara ini berhenti boikot KFC..Isu SIS menjemput Amina Wadud, imam Solat Jumaat wanita kontroversi ke negara ini..dan banyak lagi isu2 agama..


InsyaALLAH, 2 atau 3 hari lagi, penulis akan menulis semula..untuk pengisian di blog ini.. Tertarik dengan nukilan sahabat penulis, Ustaz Fadhlullah dalam blognya bertajuk Tanggungjawab Lebih Banyak Dari Masa yang Ada.. isinya mengajak penulis berfikir sejenak, bermanfaatkah blog aku ini kepada masyarakat di luar sana..??


p/s : Baru lepas khatam buku 'Gaza Menangis' hasil tulisan Ust.Aris Hazlan Ismail dan Ust.Riduan Md.Nor, bagus buku tu..ada sesapa yang nak pinjam..??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...