Saturday, April 25, 2009

Tindakan Majlis Daerah Maran yang 'double standard'..

Salam..

Pada 14 April lalu, Majlis Daerah Maran (MDM) telah bertindak membuang bendera besar PAS di simpang Felda Jengka 15. Bendera besar itu sebenarnya telah menjadi satu simbolik akan keazaman dan kesungguhan PAS Jengka untuk merampas semula DUN Jengka sejak kali terakhir memenanginya pada tahun 1999 melalui Dato'Tuan Ibrahim Tuan Man..

Ape yang penulis ingin persoalkan di sini ialah tindakan MDM yang penulis rasakan 'double standard' kerana hanya bendera PAS sahaja yang dibuang sedangkan bendera UMNO-BN yang penuh di ceruk daerah Maran tidak pula diusik. MDM khabarnya bertindak demikian berasaskan Undang-undang Kecil Iklan Pilihanraya (MDM) 1990.



Mungkin tindakan MDM membuang bendera PAS itu atas beberapa pertimbangan (antaranya ADUN Jengka sekarang, YB Wan Salman Wan Ismail ialah anak peneroka Jengka 15 dan kebanyakan Ahli Majlis MDM ialah orang kuat UMNO Kuala Krau, Hj.Shahaimi, Hj.Sabrey and so on). Jadi jika peruntukan undang-undang di atas digunapakai, maka MDM harus juga mempunyai sifat ketelusan dalam menjalankan tugas iaitu mereka harus juga menurunkan bendera UMNO-BN yang berselerakan di seluruh daerah Maran.

Dato'Tuan Ibrahim ; Kata dua kepada MDM


p/s : Pasang bendera besar UMNO, nak tengok MDM buang tak bendera tu??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...