Saturday, January 17, 2009

Diskusi Pilihanraya Kampus di APM : Calon Penggerak Mahasiswa Takut Berdebat..??

Assalamualaikum w.b.t..

Semalam penulis menghadiri Diskusi Pilihanraya Kampus di Akademi Pengajian Melayu, UM selepas solat Jumaat. Program yang dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa APM itu menampilkan 4 orang calon yang akan bertanding di kawasan Fakulti APM iaitu 2 calon Penggerak Mahasiswa dan 2 calon Pro Mahasiswa..

Penulis ke sana bersama dengan Sdr.Zulkamal Saf'in dan setibanya di sana, kira-kira 50 penyokong Pro Mahasiswa sudah berkumpul. 2 calon Pro Mahasiswa APM sudah sedia menanti di pentas, tetapi masih terdapat 2 kerusi yang kosong.. menandakan 2 orang calon Penggerak Mahasiswa masih belum mengambil tempat @ tidak datang @ tidak berani datang..

Penulis menghampiri Presiden Pers.Mahasiswa APM dan bertanya, "...mana calon Gerak (Penggerak Mahasiswa)...??" Jawab beliau, "...tak tau la, call pun tak dapat..semalam dah confirm nak datang, siap sain surat pengesahan lagi..." sambung beliau. Selepas 15 minit menunggu, beliau memberi isyarat untuk meneruskan juga program diskusi berkenaan, tanpa kehadiran kedua-dua calon dari Penggerak Mahasiswa.

Maka, diskusi sepanjang kira-kira sejam itu hanya antara pengerusi dan 2 calon Pro Mahasiswa, sangat mengecewakan apabila 2 calon Penggerak tidak dapat hadir bagi menyampaikan manifesto mereka, walaupun sebelum itu kelihatan beberapa jentera mereka mundar-mandir di ruang legar tempat program berlangsung...
Mengapa mereka tidak hadir..?? Adakah mereka takut..?? Apapun ternyata calon Pro Mahasiswa yang berani menyahut cabaran dan diyakini mampu membawa angin perobahan di Uni.Malaya ini.. Kebersamaan barisan Pro Mahasiswa jelas kelihatan apabila calon-calon mereka, Mohd.Ridzuan Mohamad, Shah Rizul Ayuni, Ahmad Syazwan, Nurul Fitrah dan Hafiz Ilyas turut berada di sini semalam. Turut kelihatan, calon Pro M kawasan FSSS, Mohd.Alwi Musa dan Zanarizma Ma Hussin..


p/s : Datuk Wan Ahmad Farid juga menolak undangan MAMPAT untuk berdebat dengan Haji Abdul Wahid Endut berkenaan isu royalti minyak..hehe.. paham-paham la ye..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...